Pentru a storna o factura, selectati din meniul programului Emitere - Factura Storno
Se deschide fereastra Alegeti factura/facturile de stornat
La prima operatiune de stornare efectuata in program veti fi intrebat ce modalitate de stornare doriti sa folositi:
Alegeti modalitatea dorita prin apasarea butonului corespunzator. Ulterior, pentru operatiunile viitoare, veti putea schimba modalitatea de stornare din Configurari - Configurari program - Configurari generale.
In fereastra Alegeti factura/facturile de stornat trebuie sa completati:
Client:
selectati clientul pentru care doriti emiterea facturii
storno.
CIF: Codul de Identificare Fiscala al clientului se
completeaza automat odata ales clientul.
De la data/Pana la
data: este foarte important sa completati corect aceste campuri pentru
a avea siguranta ca factura pe care doriti sa o stornati va fi gasita in baza de
date.
Moneda - selectati moneda in care a fost emisa factura
Tip factura - selectati felul facturii pe care doriti sa o
stornati (Normala sau de Avans).
Seria - selectati seria
facturii emise pe care doriti sa o stornati
Numar -
selectati numarul facturii emise care urmeaza a fi
stornata
Limba - selectati limba in care a fost emisa
factura
Dupa completarea tuturor
campurilor apasati pe butonul Filtreaza.
Daca
datele de cautare au fost introduse corect, in tabelul respectiv vor aparea
toate facturile care corespund criteriilor de cautare.
Daca factura a fost
stornata, sau nu exista in baza de date, sau daca campurile respective nu au
fost completate corect va aparea mesajul << Nu exista nici o factura care
sa corespunda criteriilor de cautare >>
In tabelul care afiseaza toate
facturile care corespund criteriilor de cautare bifati factura pe care doriti sa
o stornati si apoi apasati pe butonul Storneaza.
Apasati butonul in cazul in care va razganditi si doriti sa
selectati o alta factura pentru storno
Continuati sa completati
factura storno:
Intocmit de - se completeaza numele si
prenumele utilizatorului care a emis factura
CNP - se
completeaza codul numeric personal al utilizatorului care a emis factura
Aviz de insotire - se completeaza seria si numarul avizului
de insotire corespunzator facturii
Data scadentei - se
completeaza data scadenta pentru factura emisa
Alte
mentiuni - se completeaza cu date suplimentare care se doresc a fi
trecute pe factura curenta (de ex : Preturile au fost calculate la cursul BNR
din data de xxx)
Delegat - se completeaza numele
Delegatului
Buletin - se completeaza seria si numarul CI
delegat
Auto - se completeaza cu numarul de inmatriculare
auto delegat
Spre finalizare
factura - se apasa pe acest buton pentru a previzualiza factura
curenta
Panoul din stanga
ferestrei va permite sa selectati modelul dorit pentru factura,
aveti posibilitatea de a alege intreModel 1,
Model 2 si
Model 3
De asemenea puteti
selecta modalitatea de tiparire dorita pentru factura, aveti posibilitatea de a
alege intre:
Finalizare Factura - se apasa pe acest buton pentru a finaliza factura
curenta.
Versiunea PDF - se foloseste pentru a salva factura in format PDF
Tiparire - se
utilizeaza in vederea tiparirii facturii direct din program (verificati setarile
imprimantei si daca aceasta este conectata la calculatorul dumneavoastra)
Atentie : In cazul in care emiteti un volum mare de
documente puteti realiza eficient si rapid aceasta operatiune prin folosirea
butonului
Factura noua
!
Utilizati butonul x din coltul drept al ferestrei in momentul in care doriti sa va intoarceti la meniul principal.