Pentru a emite o Operatiune de casa alegeti din Meniul principal Rapoarte - Registru casa - Operatiuni casa
Aceasta fereastra va permite
adaugarea operatiunilor efectuate cu numerar, atat platile cat si incasarile,
astfel incat sa puteti genera un Registru de
casa
Atentie: Incasarile efectuate in
program cu chitanta si bon fiscal sunt adaugate automat ca operatiuni de casa,
fiind afisate si in Registrul de casa
Pentru a adauga o
operatiune noua trebuie sa completati urmatoarele date
Tip
operatiune
- selectat tipul de operatiune dorit: incasare sau plata.
Nume operatiune
- in functie de tipul de operatiune selectat, aveti posibilitatea sa
alegeti si tipul de document corespunzator.
Data - puteti selecta
orice data , documentele nu trebuie neaparat introduse in ordine cronologica; in
Registrul de casa
programul le va afisa corect.
Numar document - trebuie sa completat
numarul si seria documentului de casa pe care doriti sa il introduceti in
program.
Explicatie - optional puteti
introduce o scurta descriere a operatiunii. Aceste explicatii suplimentare
referitoare la operatiune vor fi afisate in Registru de
casa
. Ulterior puteti reveni pentru a aduce modificari
acestui text explicatie.
Suma - trebuie sa introduceti valoarea totala a
documentului de casa
Nr. anexa - optional, in cazul in care exista documente
suplimentare anexate documentului de casa
Apasati butonul Adauga pentru a salva operatiunea in program.
Pentru a introduce un sold de pornire al Registrului de casa apasati butonul Seteaza sold initial. Aveti posibilitatea sa completati suma si data dorita. Ulterior puteti reveni pentru a modifica atat suma cat si data soldului introdus.
Pentru a accesa Raportul de operatiuni si a tipari Registrul de casa apasati butonul
Operatiunile afisate in tabel
pot fi modificate sau sterse. Puteti atribui fiecarei operatiuni un angajat sau
puteti schimba angajatul aferent operatiunii prin apasarea butonului sageata din coloana corespunzatoare.
Pentru fiecare
operatiune afisata in tabel exista posibilitatea de a adauga explicatii. Aceste
informatii suplimentare, comentarii, note pot fi introduse in coloana Explicatii. Pentru a putea completa in coloana Explicatii dati click in celula
corespunzatoare documentului.
Atentie: informatii
precum numele Clientului si seria si numarul facturii pot fi preluate si afisate
automat de program in cazul documentelor de tip Bon
fiscal si Chitanta emise cu ajutorul
aplicatiei Smart Bill.