Cum stornez o factura de avans

Pentru a storna o factura, selectati din meniul programului Emitere - Factura Storno

Se deschide fereastra Alegeti factura/facturile de stornat

La prima operatiune de stornare efectuata in program veti fi intrebat ce modalitate de stornare doriti sa folositi:

Alegeti modalitatea dorita prin apasarea butonului corespunzator. Ulterior, pentru operatiunile viitoare, veti putea schimba modalitatea de stornare din Configurari - Configurari program - Configurari generale

In fereastra Alegeti factura/facturile de stornat trebuie sa completati:

Client: selectati clientul pentru care doriti emiterea facturii storno.
CIF: Codul de Identificare Fiscala al clientului se completeaza automat odata ales clientul.
De la data/Pana la data: este foarte important sa completati corect aceste campuri pentru a avea siguranta ca factura pe care doriti sa o stornati va fi gasita in baza de date.
Moneda - selectati moneda in care a fost emisa factura
Tip factura - selectati Avans
Seria - selectati seria facturii emise pe care doriti sa o stornati
Numar - selectati numarul facturii emise care urmeaza a fi stornata
Limba - selectati limba in care a fost emisa factura

Dupa completarea tuturor campurilor apasati pe butonul Filtreaza
Daca datele de cautare au fost introduse corect, in tabelul respectiv vor aparea toate facturile care corespund criteriilor de cautare.
Daca factura a fost stornata, sau nu exista in baza de date, sau daca campurile respective nu au fost completate corect va aparea mesajul << Nu exista nici o factura care sa corespunda criteriilor de cautare
>>

In tabelul care afiseaza toate facturile care corespund criteriilor de cautare bifati factura de avans pe care doriti sa o stornati si apoi apasati pe butonul Storneaza
Apasati butonul in cazul in care va razganditi si doriti sa selectati o alta factura pentru storno

Continuati sa completati factura storno:
Intocmit de - se completeaza numele si prenumele utilizatorului care a emis factura
CNP - se completeaza codul numeric personal al utilizatorului care a emis factura
Aviz de insotire - se completeaza seria si numarul avizului de insotire corespunzator facturii
Data scadentei - se completeaza data scadenta pentru factura emisa
Alte mentiuni - se completeaza cu date suplimentare care se doresc a fi trecute pe factura curenta (de ex : Preturile au fost calculate la cursul BNR din data de xxx)
Delegat - se completeaza numele Delegatului
Buletin - se completeaza seria si numarul CI delegat
Auto - se completeaza cu numarul de inmatriculare auto delegat
Spre finalizare factura - se apasa pe acest buton pentru a previzualiza factura curenta

Finalizare Factura - se apasa pe acest buton pentru a finaliza factura curenta.
Versiunea PDF - se foloseste pentru a salva factura in format PDF
Tiparire - se utilizeaza in vederea tiparirii facturii direct din program (verificati setarile imprimantei si daca aceasta este conectata la calculatorul dumneavoastra)

Panoul din stanga ferestrei va permite sa selectati modelul dorit pentru factura, aveti posibilitatea de a alege intre Model 1 , Model 2 si Model 3
De asemenea puteti selecta modalitatea de tiparire dorita pentru factura, aveti posibilitatea de a alege intre:

Iesire - utilizati acest buton in momentul in care doriti sa va intoarceti la meniul principal.

Atentie: Daca inchideti fereastra de previzualizare inainte de a apasa butonul Salvare, factura nu va fi salvata in baza de date.