Pentru a storna o factura, selectati din meniul programului Emitere - Factura Storno
Se deschide fereastra Alegeti factura/facturile de stornat
La prima operatiune de stornare efectuata in program veti fi intrebat ce modalitate de stornare doriti sa folositi:
Alegeti modalitatea dorita prin apasarea butonului corespunzator. Ulterior, pentru operatiunile viitoare, veti putea schimba modalitatea de stornare din Configurari - Configurari program - Configurari generale
In fereastra Alegeti factura/facturile de stornat trebuie sa completati:
Client: selectati clientul pentru care doriti
emiterea facturii storno.
CIF: Codul de Identificare Fiscala al clientului se
completeaza automat odata ales
clientul.
De la data/Pana la data: este foarte important sa
completati corect aceste campuri pentru a avea siguranta ca factura pe care
doriti sa o stornati va fi gasita in baza de date.
Moneda - selectati
moneda in care a fost emisa factura
Tip factura - selectati Avans
Seria - selectati seria
facturii emise pe care doriti sa o stornati
Numar - selectati numarul facturii emise care
urmeaza a fi stornata
Limba - selectati limba in care a fost emisa
factura
Dupa
completarea tuturor campurilor apasati pe butonul Filtreaza
Daca datele de
cautare au fost introduse corect, in tabelul respectiv vor aparea toate
facturile care corespund criteriilor de cautare.
Daca
factura a fost stornata, sau nu exista in baza de date, sau daca campurile
respective nu au fost completate corect va aparea mesajul << Nu exista
nici o factura care sa corespunda criteriilor de cautare
>>
In tabelul
care afiseaza toate facturile care corespund criteriilor de cautare bifati
factura de avans pe care doriti sa o stornati si apoi apasati pe butonul
Storneaza
Apasati butonul
in cazul in care
va razganditi si doriti sa selectati o alta factura pentru storno
Continuati
sa completati factura storno:
Intocmit
de - se completeaza numele si prenumele
utilizatorului care a emis factura
CNP - se completeaza codul numeric personal al
utilizatorului care a emis factura
Aviz de insotire - se completeaza seria si numarul
avizului de insotire corespunzator facturii
Data scadentei - se completeaza data scadenta
pentru factura emisa
Alte
mentiuni - se completeaza cu date suplimentare care se doresc a fi
trecute pe factura curenta (de ex : Preturile au fost calculate la cursul BNR
din data de xxx)
Delegat - se completeaza numele Delegatului
Buletin - se
completeaza seria si numarul CI delegat
Auto - se completeaza cu numarul de inmatriculare
auto delegat
Spre finalizare factura - se
apasa pe acest buton pentru a previzualiza factura curenta
Finalizare Factura - se apasa pe acest buton
pentru a finaliza factura curenta.
Versiunea PDF - se foloseste pentru
a salva factura in format PDF
Tiparire - se utilizeaza in vederea
tiparirii facturii direct din program (verificati setarile imprimantei si daca
aceasta este conectata la calculatorul dumneavoastra)
Panoul din stanga
ferestrei va permite sa selectati modelul dorit pentru factura,
aveti posibilitatea de a alege intre Model 1
,
Model 2 si
Model 3
De asemenea puteti
selecta modalitatea de tiparire dorita pentru factura, aveti posibilitatea de a
alege intre:
Iesire - utilizati acest buton in momentul in care doriti sa va intoarceti la meniul principal.
Atentie: Daca inchideti fereastra de previzualizare inainte de a apasa butonul Salvare, factura nu va fi salvata in baza de date.